Uczniowie naszej szkoły: Hanna Nowak, Nika Borowska, Błażej Borkowski, Hubert Czapla, Adam Naleźny, Piotr Naleźny, Jakub Węgrzyn, Przemysław Naleźny oraz Pan Waldemar Węgrzyn brali udział  w nieodpłatnej, edukacyjnej grze internetowej, pn. „Łamacze szyfrów”. 

Gra łączy w sobie elementy historii, matematyki i logiki. Jest doskonałą propozycją edukacyjną dla uczniów, studentów, nauczycieli i nie tylko.  

Łamacze Szyfrów, bo o tej grze mowa, powstała pod wpływem inspiracji dziejami polskich kryptologów, którzy przed II Wojną Światową złamali kod Enigmy. Gra wprowadza młodych ludzi w świat kryptologii, wiodąc ich w niezwykle interesujący sposób od starożytnych metod utajniania informacji, po wojenne zmagania z niemieckim szyfrem Enigmy. Na wszystkich poziomach gry uczestnicy rozwijają swoje umiejętności matematyczne, uczą się logicznego myślenia i stykają się z nieznaną powszechnie historią.

Gra ŁAMACZE SZYFRÓW to również kształtowanie zdolności pracy w grupie, gdyż biorą w niej udział trzyosobowe zespoły. Ta z drużyn, która jako pierwsza, po przejściu wszystkich etapów, ułoży napis ENIGMA na wirtualnych rotorach, zwycięża w grze i wygrywa nagrodę główną.

W tym miejscu pragnę pogratulować uczniom uporu i wytrwałości w dotarciu do mety, gdyż zadania zwłaszcza na etapie finałowym były bardzo trudne. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w pracę zespołów, m.in.: Panu Waldemarowi Węgrzyn za dołączenie w skład jednego z zespołów oraz Paniom Wiolettcie i Patrycji Czapla, Edycie Borowskiej za pomoc dzieciom podczas rozwiązywania zadań.

Moim celem było zachęcenie jak największej grupy uczniów do udziału w grze oraz rozbudzenie w nich pasji do kryptologii. Z tego co zauważyłam dzieciom bardzo spodobała się taka forma poznawania ciekawostek z dziejów historii i kryptologii.

Certfikaty

Ewa Baryłecka-Buszta